Najpopularniejsze

Jak używać zamrażarki na ból zęba

Słyszałeś o używaniu zużytych torebek herbaty na ból zęba. Chociaż herbata zazwyczaj nie jest dobra na ból zęba, możesz użyć kilku torebek w zamrażarce przez kilka minut, aby uzyskać ulgę w bólu. Herbata z mięty pieprzowej jest szczególnie dobra na ból zęba, ponieważ uważa się, że ma właściwości zwalczające bakterie. Pamiętaj tylko, aby po jej użyciu wypłukać usta, aby uniknąć przebarwienia zębów.

Zimne kompresy

Przykładanie zimnego kompresu do dotkniętego obszaru jamy ustnej może być korzystne w przypadku bólu zęba, zwłaszcza w nocy lub gdy jesteś nieaktywny. Rano zimny kompres jest szczególnie przydatny, ponieważ pozycja podczas snu często powoduje, że do głowy napływa więcej krwi i zwiększa nacisk na wrażliwy obszar. Z kolei pozycja stojąca lub siedząca powoduje, że przepływ krwi jest mniejszy, a więc i ból się zmniejsza. Dzieje się tak dlatego, że zimne okłady mogą zmniejszyć ilość krwi płynącej do dotkniętego obszaru. Niezależnie od tego, co jest przyczyną bólu zęba, stosowanie zimnych okładów na ten obszar może przynieść ulgę w bólu.

Poprzez zmniejszenie stanu zapalnego można również zmniejszyć ból związany z urazami zębów, takimi jak sporty lub upadki. Powtarzaj tę procedurę co kilka godzin, aż ból ustąpi. W przypadku wystąpienia któregokolwiek z tych objawów najlepiej natychmiast skontaktować się z dentystą – podaje serwis https://bellissimaclub.pl/

Zimne okłady są doskonałym domowym środkiem na ból zęba i mogą zmniejszyć obrzęk i złagodzić ból w sposób natychmiastowy.

Okłady z lodu

Jeśli masz silny ból zęba, możesz zmniejszyć ból, przykładając do ust okład z lodu. Zabieg ten jest przydatny w zmniejszaniu stanu zapalnego spowodowanego urazem zęba, urazami sportowymi i upadkami. Może przynieść ulgę w niektórych przypadkach, ale nie ma długotrwałych korzyści dla zębów. Najlepiej jest używać dotykowego okładu z lodu zamiast zamrożonego. Jeśli używasz dotykowego okładu z lodu, upewnij się, że sprawdzasz jego temperaturę, gdy wyciągasz go z zamrażarki. Możesz również zastosować okład z lodu wielokrotnego użytku na szczękę.

Inną alternatywą dla użycia okładu z lodu jest zastosowanie zimnego kompresu. Choć może się to wydawać sprzeczne z intuicją, zimne okłady mogą pomóc zmniejszyć dyskomfort związany z bólem zęba. Zwiększają one również krążenie krwi w dotkniętym obszarze, co łagodzi ból oraz zmniejsza obrzęk i gromadzenie się płynu w tkankach. Naprzemienne stosowanie zimna i ciepła jest dobrym sposobem na zwalczanie bólu. Zimny okład należy stosować przez dziesięć do piętnastu minut, a po 15 minutach należy go wyłączyć.

Ciepła solanka

Jeśli chodzi o leczenie bólu zęba, nic nie pobije ciepłej płukanki z solanki. Nie tylko sterylizuje ona miejsce, ale także przynosi pewną ulgę w bólu. Główną wadą stosowania tej metody jest to, że odwadnia ona organizm i może przenosić bakterie z jamy ustnej do reszty ciała. Niemniej jednak, jeśli jesteś zdesperowany w poszukiwaniu ulgi w bólu, ciepłe płukanki z solą są warte wypróbowania.

Co więcej, stosowanie ciepłych płukanek z wody słonej w celu złagodzenia bólu zęba jest jednym z najstarszych środków przeciwbólowych. Starożytni chińscy pacjenci cierpiący na ból zęba płukali zęby słoną wodą, aby złagodzić ból i zminimalizować stan zapalny. Może ona również zabijać bakterie i wspomagać gojenie. Podczas stosowania ciepłej słonej wody do leczenia bólu zęba, ważne jest, aby nie połknąć mieszaniny, ponieważ może to spowodować dyskomfort żołądka. Jeśli to zrobisz, być może będziesz musiał odwiedzić dentystę.

Nadtlenek wodoru

Butelka nadtlenku wodoru przechowywana w zamrażarce może pomóc złagodzić objawy bólu zęba, ale należy pamiętać, że zbyt duża ilość tej substancji może spowodować dyskomfort jelitowy, a nawet poważne zatrucie. Prosty roztwór 3% nadtlenku wodoru i równych części wody może przynieść szybką ulgę, a nawet zmniejszyć ból zęba. Zaleca się rozcieńczenie nadtlenku wodoru w wodzie przed zastosowaniem go bezpośrednio na bolący ząb.

Roztwór łyżki stołowej nadtlenku wodoru w jednej filiżance wody to kolejny naturalny środek na ból zęba. Roztwór jest tani i można go kupić w każdym supermarkecie lub aptece. Płukanie nim przez 30 sekund, a następnie wypluwanie może przynieść ulgę w bólu. Powtarzaj procedurę co cztery do sześciu godzin w zależności od potrzeb. Mieszanka ta może również służyć jako antybakteryjny płyn do płukania ust.

Akupresura

Być może znasz terapię lodową, która jest stosowana, aby pomóc pacjentom w radzeniu sobie z bolesnymi problemami stomatologicznymi, ale czy kiedykolwiek słyszałeś o akupresurze? Mówi się, że ta starożytna praktyka skutecznie zmniejsza ból i obrzęk poprzez wywieranie nacisku na określone punkty ciała związane z dolegliwościami stomatologicznymi. Aby skutecznie ją stosować, najlepiej jest dowiedzieć się więcej o procesie akupresury i o tym, jak ją wykonywać. Poniżej przedstawiamy niektóre z technik, które można wypróbować.

Zimne okłady to kolejny popularny sposób leczenia bólu zęba. Przykładając zimne okłady do określonych punktów akupresury, można tymczasowo złagodzić ból. Ważne jest, aby unikać zamrażania dotkniętego obszaru, jeśli jesteś w ciąży, ponieważ temperatura może pogorszyć sytuację. Innym skutecznym sposobem leczenia jest żucie gumy do żucia bez cukru, która może być stosowana do łagodzenia bólu i ochrony odsłoniętego zęba. Jeśli jednak nie możesz sobie pozwolić na zakup zestawów do akupresury, rozważ skonsultowanie się z lekarzem w sprawie bardziej skutecznych środków.