Jak złagodzić ból po wybielaniu zębów

Niektórzy ludzie są wrażliwi na ból po wybielaniu zębów, więc biorą Ibuprofen lub inne leki. Żel odczulający może również pomóc, ale nie należy spożywać gorących lub zimnych napojów do czasu ustąpienia bólu. Po tym czasie staraj się traktować swoje zęby jak biały obrus i pij tylko wodę i mrożoną herbatę. Można też spróbować specjalnej pasty do zębów lub żelu odczulającego.

Ibuprofen

Ibuprofen jest dostępnym bez recepty środkiem przeciwbólowym, który może zmniejszyć część wrażliwości związanej z wybielaniem zębów. Lek ten działa poprzez blokowanie nerwów w zębach, minimalizując ból. Przyjmij lek co najmniej godzinę przed wybielaniem. Przyjmij ibuprofen zgodnie z zaleceniami dentysty lub technika zajmującego się wybielaniem zębów. Zażyj ten lek co najmniej cztery godziny przed zabiegiem wybielania, aby zmniejszyć ból i wrażliwość.

Jeśli ibuprofen nie działa, możesz spróbować wziąć acetaminofen lub Ibuprofen. Leki te mogą zmniejszyć ból i stan zapalny występujący po wybielaniu zębów. Należy jednak pamiętać, że ibuprofen może wchodzić w interakcje z innymi lekami – cytat ten został zaczerpnięty od redaktora serwisu studentwpracy.pl. Przed zażyciem jakiegokolwiek środka przeciwbólowego należy omówić z lekarzem wszelkie potencjalne skutki uboczne. Ponadto, należy przyjmować tylko zgodnie z zaleceniami na etykiecie. Ponadto, nigdy nie należy przyjmować ibuprofenu przez dłuższy okres czasu, ponieważ może on powodować poważne działania niepożądane.

W jednym badaniu oceniano wpływ ibuprofenu na wrażliwość zębów po wybielaniu zębów. Oceniano 60 zdrowych ochotników z zębami przednimi, którzy nie mieli uzupełnień stomatologicznych, silnych przebarwień ani produktów odczulających. Po zabiegu pacjenci zostali przydzieleni do jednej z trzech grup leczniczych: placebo, ibuprofen lub kodeina i paracetamol. Badani byli oceniani pod kątem bólu za pomocą numerycznej skali oceny i wizualnej analogowej skali bólu. Grupa otrzymująca ibuprofen odczuwała mniejszy ból, natomiast grupa otrzymująca placebo odczuwała większą wrażliwość niż pozostałe grupy.

Traktowanie zębów jak białego obrusu

W ciągu pierwszych 48 godzin po wybieleniu zębów unikaj pokarmów, które mogą zabarwić Twoje świeżo wybielone zęby. Ciemne pokarmy, takie jak jagody, sos pomidorowy i napoje gazowane są znane z tego, że mogą przebarwiać zęby. Jeśli możesz, wybieraj do picia tylko białą śmietankę lub sodę klubową, ponieważ zawierają one mniej kwasu. Borówki i jabłka mogą wydawać się zdrowe, ale mogą przebarwić Twoje zęby. Dlatego powinieneś unikać ich przez pierwszy tydzień po wybielaniu zębów. Zamiast tego jedz pokrojone jabłka lub inne owoce, które nie zabarwią Twoich świeżo wybielonych zębów.

Następnego dnia po wybielaniu zębów unikaj picia kawy lub herbaty. Kwas zawarty w kawie i jej ciemny kolor mogą uszkodzić Twoje nowe zęby. Pij również dużo wody, aby utrzymać nawilżenie jamy ustnej. Możesz również używać pasty i żeli odczulających, aby zablokować sygnały bólowe i zmniejszyć wrażliwość. Możesz również stosować dostępne bez recepty środki przeciwbólowe, aby zminimalizować wrażliwość i opanować ewentualny ból.

Nadwrażliwość zębiny

Osoby, które poddały się zabiegom wybielania zębów, są bardziej skłonne do odczuwania pewnego stopnia dyskomfortu. Zęby o cienkim szkliwie lub odsłoniętych korzeniach są bardziej wrażliwe na zabiegi wybielania. Środki wybielające podrażniają również zakończenia nerwowe, powodując tymczasową wrażliwość zębów, która może trwać od 24 do 48 godzin. Niektórzy ludzie nie mają żadnych problemów z tą opieką pozabiegową, podczas gdy inni mogą odczuwać ból lub dyskomfort przez kilka dni lub tygodni po wybielaniu.

Jeśli po 48 godzinach zęby nadal są wrażliwe, należy udać się do dentysty w celu ich sprawdzenia. W ciężkich przypadkach dentysta może przepisać produkty łagodzące ból. Dobrym pomysłem są również przeciwzapalne środki przeciwbólowe, jeśli ból jest bardziej intensywny. Kiedy już wiesz, co jest przyczyną dyskomfortu, możesz pracować nad rozwiązaniem problemu. Poniżej przedstawiono kilka ogólnych kroków, które należy podjąć po wybielaniu zębów.

Zastosowanie pasty do zębów wrażliwych po wybieleniu zębów może pomóc w złagodzeniu bólu. Pasty te zawierają specjalne składniki, które blokują sygnały bólowe wysyłane przez nerwy do zębów. Możesz również rozważyć zażycie ibuprofenu, aby złagodzić dyskomfort. Ból związany z wybielaniem zębów może trwać kilka dni lub dwa tygodnie, w zależności od stanu zdrowia jamy ustnej i częstotliwości zabiegów. Aby poradzić sobie z bólem, możesz zmniejszyć czas trwania i częstotliwość sesji wybielania zębów.